Retourneren

Retourneren

Ben je niet tevreden met jouw bestelling? Retourneren kan! Volg de stappen hier onder.

❁ Print het formulier van herroeping en retourneren uit, en vul deze in. 

Download hier het formulier van herroeping en retourneren

❁ Stuur een E-mail naar info@themimicompany.nl om je retourzending bij ons aan te melden.

Vermeld in de e-mail je Naam en ordernummer!

❁ Pak de spullen die je wil retourneren goed en in de originele verpakking in. 

❁ Stop het ingevulde formulier van herroeping en retourneren bij je pakket in. 

Als je geen printer hebt mag je het formulier ook ingevuld sturen naar info@themimicompany.nl. Vergeet je naam en ordernummer niet bij het pakket in te stoppen, zo weten we dat het pakket van jou is!

❁ Maak een zending aan op postnl.nl

❁ Ons retouradres is: Postbus 397, 9200AJ Drachten

❁ Breng je pakket naar het dichtstbijzijnde Postnl punt.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

Binnen de zichttermijn van 14 dagen storten wij het volledige aankoopbedrag terug op je rekening waarmee je betaald hebt. Let op: De retour verzendkosten zijn voor eigen rekening. Voorwaarde is wel dat de producten in originele staat, zonder beschadigingen, terug worden gestuurd. Het retour sturen van jouw bestelling is op eigen risico. 

Hoe en wanneer wordt ik terugbetaald?

Zodra wij jouw bestelling terug hebben, ontvang je hiervan een bevestiging per mail. Vanaf dat moment kan het 14 dagen duren voordat je het geld hebt ontvangen. Let op: Heb jij voor meer dan 50.- besteld en is na je retour het bestelbedrag lager dan 50.-? Dan heb je geen recht meer op gratis verzending. Dit wordt verrekend met het bedrag wat we jou terugstorten.

Hoe verpak ik mijn bestelling?

Het versturen van jouw retourpakket is volledig op eigen risico. Wordt het pakket onderweg beschadigd of verloren, dan kunnen wij hier helaas niets meer mee. Verpak daarom altijd je retourpakket in originele verpakking. Vergeet niet je retour aan te melden door een mail te sturen naar info@themimicompany.nl met je ordernummer en persoonlijke gegevens.

Waarom betaal ik zelf de retourkosten?

Onze producten worden met zorg gemaakt en verstuurd en leggen een hele reis af. We hebben er voor gekozen om de retourkosten niet te berekenen in de productprijs (gratis retourneren bestaat niet). Ook willen we er zo voor zorgen dat het millieu zo min mogelijk wordt belast, zo maken we het retourneren niet te makkelijk. 

Help! Mijn product is bij aankomst al beschadigd of niet compleet!

Ohoh! Dit is niet de bedoeling. Wanneer je er bij het uitpakken van je bestelling achter komt dat jouw bestelling niet compleet of beschadigd is, neem dan direct contact op met onze Mimi-klantenservice. Zij lossen het probleem zo snel mogelijk op.

Kunnen alle producten retour worden gestuurd?

De volgende producten kunnen niet retour gestuurd worden i.v.m. hygiene:

  • Face rollers 
  • Oorbellen en piercings 
  • Geopende olie rollers

Andere producten die niet gerourneerd kunnen worden zijn:

  • Op maat gemaakte armbandjes
  • Grote exemplaren edelstenen die op aanvraag worden geleverd

Herroepingsrecht

Bij levering van producten:

  1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
  2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending. 
  4. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.

Bij levering van diensten:

  1. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
  2. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.